Tilbage i april stod borgernes oplevelser og idéer i centrum, da Ishøj Kommune sammen med politiet inviterede til et borgermøde om tryghed. Nu er de indsamlede input blevet vurderet og diskuteret med relevante partnere, fortæller kommunen i et Facebook-opslag.
De centrale temaer, som fremkom, inkluderer udfordringer med elcykler og knallerter i boligområderne, utryghed omkring centeret om aftenen, samt unge der skaber uroligheder blandt andet ved at tage ophold i kældre. Opmærksomhed er også blevet rettet mod ulovlig affyring af fyrværkeri og unges fritidsliv. René Juhl, centerchef for Børn og Forebyggelse, fremhæver, hvordan disse emner nu indgår i det videre arbejde for at øge trygheden i kommunen.
Kilde: Ishøj Kommune