BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab, og er du også optaget af at udfolde og udfordre din faglighed i en dynamisk afdeling?
Vi har med stor glæde fået muligheden for at opnormere børnehandicapteamet, fordi vi ønsker at frigive tid hos rådgiverne til at styrke sagsbehandlingen og samarbejdet med familierne. Derudover skal en af vores kollegaer efter 10 års ansættelse på barsel. Vi er i den heldige situation, at vi har fået mulighed for at fastansætte i stedet for at ansætte til et barselsvikariatet. Derfor leder vi efter to nye kollegaer til to stillinger på 37 timer om ugen med start 1. september 2023 eller snarest muligt.
Der er tale om to stillinger til børnehandicapteamet på det specialiserede børneområde i Brøndby Kommune.
Børn, Unge og Familier mangler dig, som finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre din faglighed i en hverdag, hvor ingen dage er ens. Vi ønsker en medarbejder, som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier. Vi søger derfor dig, som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver, har idéer til nye løsninger og brænder for at arbejde med udsatte børn og unge.
Om os:
Børn, Unge og Familier er fysisk placeret på Brøndby Rådhus tæt på offentlig transport. På myndighedsområdet er vi aktuelt 30 rådgivere, der alle arbejder med sårbare børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i to socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam.
Børn, Unge og Familier har høje faglige ambitioner, og en forudsætning for at indfri de ambitioner er først og fremmest et højt fagligt niveau hos vores medarbejdere. Derudover er det helt afgørende, at vi har gode relationer med hinanden, og vi vægter derfor en samarbejdende, åben og tillidsfuld tilgang højt.
Vi prioriterer faglig udvikling højt både via efteruddannelse, inspiration udefra og gennem løbende og fast faglig sparring. Som socialrådgiver i Børn, Unge og Familier vil du opleve at have en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet. Vi vægter samtidig højt, at vi har en ensartet faglig tilgang, og at vi lytter til og inddrager hinanden. I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children´s System), den løsningsfokuserede tilgang og med journaliseringssystemet DUBU.
Afdelingen har et tæt samarbejde med familiebehandlere, kontaktpersoner, psykologer, skoler, PPR og Uddannelsesvejledningen samt Sundhedspleje og Daginstitutioner, som organisatorisk hører under samme forvaltning.
Vi ser frem til at skulle implementere ”Barnets lov” i 2024, og sammen udvikle os fagligt.
Børnehandicapteam:
Teamet varetager børnehandicapsager, hvor familierne har behov for særlig støtte grundet barnets funktionsnedsættelse. Som rådgiver består dine arbejdsopgaver bl.a. i at afdække funktionsniveau og støttebehov, samt træffe afgørelse om ydelser og foranstaltninger efter §§ 11, 41, 42, 44 og 52 i serviceloven. Teamet er i en spændende faglig udvikling, hvor rådgiverne bl.a. er begyndt at dygtiggøre sig inden for udarbejdelse af børnehandicapudredninger med metodeværktøjet.
Teamet består af seks rådgivere, en studentermedhjælper og en faglig koordinator, som alle har socialrådgiver/formidlerbaggrund. Rådgiverne er fagligt ambitiøse og med forskellige års erfaring. Rådgiverne i handicapteamet har stor selvstændig kompetence og en høj faglighed.
I det daglige arbejde lægges der vægt på et godt arbejdsklima med faglig sparring, anerkendelse og respekt for hinandens forskellighed. Afdelingen har en specialpædagogisk konsulent og juridisk konsulent, der benyttes af teamet.
Teamet fortæller:
Vi oplever, at børnehandicapsager er en prioritering i afdelingen, og at vi har medindflydelse. Vi har en åben dør politik, og der er altid mulighed for sparring med en kollega. Vi går op i at have det godt med hinanden, og det er særdeles vigtigt for os, at alle i teamet trives. Vi kan godt lide, at vores sagsstammer er varierende, og at arbejdsopgaverne derfor kan være alsidige. Vi er glade for at have stor egenkompetence, men også en ledelse tæt på. Vi har et godt kendskab til hinanden og det er tydeligt at vi værdsætter vores arbejde sammen. Vi nyder hinandens selskab og sætter stor pris på vores forskellige personligheder og faglige tilgange.
Vi kan tilbyde:
• En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
• Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel
• Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam der sætter retning
• Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
• Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
• Supervision med ekstern supervisor
• Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til alvor og latter
Forventninger til dig:
• Du har en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer
• Du er selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer
• Du har økonomisk flair og ansvarlighed
• Du har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang
• Du har psykisk robusthed i forhold til at arbejde med udsatte familier
• Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
• Du har et positivt menneskesyn, et sikkert kompas og en høj etisk standard
Spørgsmål:
Ved yderligere spørgsmål til stillingen kan nedenstående kontaktes:
Faglig koordinator Trine Larsen, tlf. 43282588, eller Fagchef Lars-Bo Hansen, tlf. 43282895
Ansøgningsfrist:
23-03-2023 kl. 11:00
Samtaler afholdes d. 27 juni 2023
Ansøgningsfrist:
23-06-2023 11:00
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/socialradgivere-til-to-faste-stillinger-i-born-unge-og-familier/dplp4o/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848053