BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da vores gode kollega går på barsel, søger vi en kollega til en faststilling på 37 timer om ugen med start 1. august eller snarest muligt, i et socialfagligt team. Vi er i den heldige situation, at vi har fået mulighed for, at lave det til en faststilling og ikke et barselsvikariatet.
Børn, Unge og Familier mangler dig, som finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre din faglighed i en hverdag hvor ingen dage er ens. Vi ønsker en medarbejder som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier. Vi søger derfor dig som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver, har ideer til nye løsninger og gerne vil indgå i et socialfagligt team.
Om os:
Børn, Unge & Familier er fysisk placeret på Brøndby Rådhus. På myndighedsområdet er vi aktuelt 29 rådgivere, der alle arbejder med udsatte børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i to socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam.
Børn, Unge og Familier har høje faglige ambitioner, og en forudsætning for at indfri de ambitioner er først og fremmest et højt faglig niveau hos vores medarbejdere. Derudover er det helt afgørende, at vi har gode relationer med hinanden, og vi vægter derfor en samarbejdende, åben og tillidsfuld kultur højt.
Vi prioriterer faglig udvikling højt både via efteruddannelse, inspiration udefra og gennem løbende og fast faglig sparring. Som socialrådgiver i Børn, Unge og Familier i Brøndby Kommune vil du opleve at have en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet. Vi vægter samtidig højt, at vi har en ensartet faglig tilgang, og at vi lytter til og inddrager hinanden.
I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children´s System), den løsningsfokuserede tilgang og med DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge).
Afdelingen har et tæt samarbejde med familiebehandlere, kontaktpersoner, psykologer, skoler, PPR og Uddannelsesvejledningen samt Sundhedspleje og Daginstitutioner, som organisatorisk er placeret i samme forvaltning.
Vi ser frem til at skulle implementere ”Barnets lov” til efteråret, og sammen udvikle os fagligt.
Socialfagligt team:
Teamet varetager komplekse børnesager, både forebyggende foranstaltninger og sager hvor der er truffet afgørelse om anbringelse. Som rådgiver står du for udarbejdelsen af den børnefaglige undersøgelse, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på indsatser jf. § 52 i serviceloven. Teamet varetager alle typer af foranstaltninger jf. § 52 og målgruppen er børn og unge i alderen 0-18, med mulighed for efterværn op til det 23. år, samt deres forældre. Flere sagsbehandlere varetager særlige opgaver, såsom rådgiverfunktion i skole og dagtilbud. Teamet består af 5 rådgivere med forskellige aldre, kompetencer og erfaringer.
Teamet fortæller: Vi kan godt lide at vores sagsstammer er varierende, og at arbejdsopgaverne derfor kan være alsidige. Vi er glade for at have stor egenkompetence, men også en ledelse tæt på. Vi går meget op i at støtte op om hinanden i teamet og derfor har vi det godt sammen.
Vi kan tilbyde:
• En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
• Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel
• Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
• Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
• Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
• Supervision med ekstern supervisor
• Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til alvor og latter
Forventninger til dig:
• Du har en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer
• Du er selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer
• Du har økonomisk flair og ansvarlighed
• Du har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en løsningsfokuseret tilgang
• Du har psykisk robusthed i forhold til at arbejde med udsatte familier
• Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
• Du har et positivt menneskesyn, et sikkert kompas og en høj etisk standard
Spørgsmål:
Ved yderligere spørgsmål til stillingen kan nedenstående kontaktes:
Afdelingsleder Line Pihl tlf. 43282550 eller afdelingsleder Minelle Hansen, tlf.43282512
Ansøgningsfrist:
Onsdag d. 14. juni kl. 12.00
Samtaler forventes afholdt mandag i uge 25, evt. med mulighed for 2. samtaler samme uge.
Ansøgningsfrist:
14-06-2023 12:00
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/socialradgiver-til-faststilling-i-born-unge-og-familier-i-brondby-kommune/dkvnfo/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841978