BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre, at Ishøj Kommunes børn og unge får de bedste betingelser for at kunne sejre i eget liv, så har vi det helt rigtige job til dig.
Kære nye kollega
Hos Center for Børn og Forebyggelse er vi en rådgivergruppe, som hver dag møder glade ind på vores arbejdsplads, fordi vi har det godt sammen, og fordi vores arbejdsopgaver er meningsfulde. Vi er en rådgivergruppe og et ledelsesteam, som er fagligt motiveret og engageret, og derfor sætter vi stor ære i arbejdet med kommunens børn, unge og deres familier. Der er i det daglige arbejde mulighed for kreativitet i opgaveløsningen, og vi gør alle meget ud af, at familierne skal føle sig mødt, forstået og hjulpet.
Arbejdsglæden hos os viser sig også ved, at den gennemsnitlige ansættelsestid blandt socialrådgiverne er 5 år. Vi er i alt 17 socialrådgivere ansat i en afdeling, hvor gensidig omsorg for hinanden, høj faglighed og tæt samarbejde vægtes højt.
Vi håber, at vores arbejdsplads har vakt din interesse.
Måske er du allerede ansat som børne- og ungerådgiver i en tilsvarende stilling, men føler, at du trænger til et skift til et sted, hvor der er stabilitet, god stemning, høj faglighed og gode arbejdsvilkår. Det kan også være, at du er nyuddannet med relevant praktik eller studiejob; det vigtigste er, at du har en særlig interesse for børne- og familieområdet, at du kan se dig selv i en myndighedsposition, og at du har let til smil og gå-på-mod.
Vi tilbyder dig:
- En lyttende og tilgængelig ledelse, som udviser omtanke for os samt vægter medbestemmelse højt. Vores to ledere har henholdsvis 9 og 16 års erfaring i Ishøj Kommune, og vi oplever en gensidig tillid og tryghed i samarbejdet.
- Godt kollegaskab, hvor der både er mulighed for hyggestunder og ro til faglig fordybelse i arbejdet. På de lange torsdage har vi kagepause, og vi skyder weekenden i gang fredag morgen med fælles morgenmad.
- Vi har tre familieplejekonsulenter som fører tilsyn med anbringelsesstederne. Der er tæt og godt samarbejde mellem os rådgivere og familieplejekonsulenterne, hvilket bidrager til kvalificering af de faglige beslutninger. Vi praktiserer ofte makkerskaber, både mellem rådgivere og familieplejekonsulenter og rådgivere på tværs af teams. Det er betydningsfuldt, fordi vi derved undgår følelsen af at stå alene i komplekse sager.
- Et arbejde med børn, unge og deres familier, hvor kommunikationen mellem forvaltning og borger vægtes højt, og hvor klageprocenten fra borgerne er lav.
- Godt kontormiljø med 2-3 mands kontorer, hvor vi er alle samlet på samme gang.
- Vi er en lille kommune, så vi kender hinanden på tværs af faggrupper og centre, og der er kort fra idé til handling.
- Sparring hver tirsdag og supervision med en dygtig ekstern supervisor hver 4. uge. Vi har også tværfaglig ekstern supervision med udgangspunkt i LØFT-metoden én gang i kvartalet.
- Et grundigt introprogram og sideløbende mentorforløb fra en kollega. Det er vigtigt for os, at du får den bedste start.
- En overkommelig sagsstamme. Du skal ikke selv udarbejde børnefaglige undersøgelser eller afdækninger, da vi har et fagligt stærkt undersøgelsesteam, der varetager denne opgave.
- Fleksibilitet i arbejdslivet, da vi har flekstid og mulighed for hjemmearbejde.
- Mulighed for selvbestemmelse af arbejdstiden.
Hvem er du:
- Du har relevant baggrund som socialrådgiver eller socialformidler – gerne med erfaring fra børne- og ungeområdet. Vigtigst af alt er dog, at du har interesse, lyst og mod på myndighedsarbejdet.
- Du er en god kollega og sparringspartner, som kan spille os og afdelingen stærkere, både fagligt og personligt.
- Du arbejder systematisk og struktureret. Vi har i perioder travlt, så det er en fordel, at du har et godt overblik og erfaring med at strukturere din tid og opgaver.
- Du har gode skriftlige evner og erfaring med at formidle skriftligt materiale.
- Du har gode kommunikative evner og kan skabe relationer til børn, unge og deres forældre.
- Du synes om mødeledelse, og hvis du ikke har erfaring med det, er du motiveret for at lære det.
- Du kan arbejde tværfagligt på tværs af centerets faggrupper.
- Du er nysgerrig og opdateret om relevant og aktuel faglig viden, lovgivning og praksis inden for børne- og ungeområdet.
Organisering:
Socialrådgivergruppen er opdelt i områdeteams (syd, vest og øst), et handicapteam (HOS), et afdæknings- og undersøgelsesteam samt StraXen (modtagelsen). Herudover har vi ansat en studentermedhjælper, en deltidsadministrativ socialrådgiver og en udviklingskonsulent.
Om Ishøj Kommune:
Ishøj Kommune har ca. 23.000 indbyggere, hvoraf knap en fjerdedel er børn og unge under 18 år. Ishøj Rådhus, hvor Center for Børn og Forebyggelse er placeret, ligger midt i Ishøj Centeret, så der er let adgang til A- og E-linjen med S-toget. Herudover er der god mulighed for parkering, og der er kort afstand til motorvejen.
Der gøres opmærksom på, at Ishøj Kommune har indført røgfri arbejdstid pr. 1. august 2019.
Praktiske oplysninger:
Løn- og arbejdsvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der er tale om en fast stilling med en arbejdstid på 30-37 timer om ugen med tiltrædelse hurtigst muligt.
Yderligere oplysninger kan du få ved henvendelse til børne- og ungerådgiver Charlotte Nielsen på tlf. 21 35 22 67 i uge 27, 29 og 30 eller børne- og ungerådgiver Ninna Kragh i uge 28, 31 og 32 på tlf. 20 27 13 49 eller socialfaglig leder Annemette Bjørnbak på tlf. 23 84 50 29.
Skynd dig at sende din ansøgning vedlagt eksamensbevis og CV – vi holder løbende samtaler, også i sommerferien, så send endelig din ansøgning. Vi glæder os til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Tre af dine nye kollegaer
Ninna, Charlotte & Julie
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6075370