Personalejurist – bliv vores nye kollega i HR-afdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

”Det særlige ved at arbejde som personalejurist i Brøndby Kommune er det gode samarbejde, jeg oplever vi har med kommunens ledere. Og så er afdelingen også fyldt med dygtige og sjove kollegaer”

Det fortæller Julie, der er en af vores personalejurister. Er det også noget af det, du søger?   

 

Velkommen til HR-afdelingen i Brøndby Kommune

Du får 15 kollegaer i HR-afdelingen, hvoraf to er personalejurister og du bliver den tredje. Du behøver ikke at være uddannet inden for personalejura - vi vægter også erfaring og interesse inden for området. 

Lederne kontakter dig oftest når der er behov for din rådgivning i forbindelse med sygefraværssager, disciplinærsager, fratrædelsessager, ansættelser og barselssager og ferieregler.

Du vil også skulle varetage forhandlinger med de faglige organisationer, ligesom du skal bidrage til ad hoc-opgaver omkring diverse personaleadministrative og -juridiske problemstillinger. 

 

Din nye hverdag

Du får din daglige gang i HR-afdelingen, hvor du rådgiver og vejler ledere enten pr. telefon eller ved fysiske møder, når det er nødvendigt. Det er også i HR-afdelingens mødelokaler, at mange tjenstlige samtaler finder sted. 

Selvom din daglige gang er på rådhuset, vil det nogle gange være nødvendigt, at du tager ud og møder lederne på deres arbejdsplads. Senest har en af vores personalejurister for eksempel været ude af huset for at undervise i håndtering af sygefravær på et fællesmøde for alle kommunens dagtilbudsledere.

 

Du er uddannet jurist eller har en anden baggrund kombineret med erfaring og interesse for området og: 

  • Har kendskab til og/eller erfaring med personalejura, f.eks. fra dit tidligere job, valgfag på din uddannelse, et relevant studiejob eller lignende
  • kan arbejde selvstændigt, men også lide at samarbejde
  • kan formidle komplekse problemstillinger i et sprog, der er til at forstå- både på skrift og i tale
  • motiveres af hvordan du kan bidrage til løsninger og understøtte kommunens ledere ud fra håndteringen af fagligt relevante problemstillinger i din rolle som personalejurist

 

Kom ind i et fagligt og socialt fællesskab

Du bliver en del af et team, der vægter faglighed og arbejdsfællesskabet højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores felt, og vi gør en dyd ud af at skabe gode forudsætninger for ledere og medarbejdere, men også for hinanden. Vores kompetencer og erfaringsbaggrunde er forskellige, hvilket giver et dynamisk miljø, der skaber de gode løsninger og en god dynamik. 

 

Det kan du også se frem til:

  • En arbejdsplads, der synes, at fagligt nørderi er sjovt (engang imellem) 
  • Gode relationer og stort kendskab til ledere og andre samarbejdspartnere, fordi der ikke er langt fra top til bund i kommunen
  • Madglade kollegaer, der holder af kage, morgenbrød og andre lækkerier krydret med hinandens selskab
  • Humor og stærkt kollegaskab som en del af din hverdag 

 

Har du lyst til at blive vores nye kollega? 

Du er mere end velkommen til at ringe til HR-chef Lise Rasmussen på tlf. 4328 2250 eller 9243 7297 og høre lidt mere om hverdagen, eller hvis du har nogle spørgsmål, inden du sender din ansøgning. 

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Tiltrædelse i stillingen er som udgangspunkt den 1. september.

Du ansættes efter gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af din erfaring og dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flexordning.



Ansøgningsfrist:

Vi ser frem til at modtage din ansøgning- dog senest den 3. juli 2023. 

Af hensyn til allerede planlagt sommerferie, holder vi løbende ansættelsessamtaler. 
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/personalejurist-bliv-vores-nye-kollega-i-hr-afdelingen/4ezka8/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850043

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet