Økonomisk sagsbehandler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ydelsesafdelingen i Ishøj Jobcenter søger en økonomisk sagsbehandler til ansættelse pr. 1. juni 2024.

Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Afdelingen er opdelt i 3 teams, hvor vi arbejder med ydelserne kontanthjælp, uddannelseshjælp, SHO-ydelse, særlig støtte, sygedagpenge, ressourceforløbsydelse, fleksløntilskud, ledighedsydelse og enkeltydelser.

Den ledige stilling er forankret i vores kontanthjælpsteam, hvor opgaverne primært omhandler behandling af sager om hjælp til forsørgelse og enkeltydelser efter aktivlovens §§ 81, 83 og 85.

Vi yder både telefonisk og personlig rådgivning til vores borgere.

Vi har vores egne sagsstammer, men vi er meget opmærksomme på at hjælpe hinanden i det daglige, når det brænder på. Ingen står alene og vi løfter i flok.

Vores forventninger til dig

Vi forventer, at du har en mangeårig erfaring fra ydelsesområdet og at du er fortrolig med KY.

Du skal være i stand til at yde en værdig sagsbehandling med ordentlighed i højsædet.

Du skal kunne omsætte kompliceret lovgivning til konkrete og individuelle afgørelser. Her er det særligt vigtigt, at du er dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundtligt på en enkel og let forståelig måde.

Vi har et tæt samarbejde med jobcentrets job- og ungekonsulenter og vi ved, at vi kun kan lykkes i et tæt arbejdsfællesskab, hvor vi bidrager positivt til hinandens opgaveløsninger.

Det lægger vi vægt på

Vi lægger vægt på, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for offentlig administration. Det kan fx være en offentlig kontoruddannelse, kommunom, socialrådgiver eller en bachelor i offentlig administration.

Vi ser gerne, at du foruden KY også har erfaring med at fremsøge oplysninger i Fasit og SAPA. Hvis du kender til SBSYS, er det en fordel, men ikke et krav.

Om Ydelsesafdelingen

Vi består af 11 medarbejdere med administrations- og socialfaglige baggrunde og én afdelingsleder. Vi brænder alle sammen for ydelsesområdet og vi værdsætter den gode trivsel på arbejdspladsen.

Vores fornemmeste opgave er, at vi med de rigtige ydelser til rette tid understøtter borgernes vej til hel eller delvis selvforsørgelse.

Vi er forankret i Center for Beskæftigelse og Erhverv, hvor vi er ca. 70 medarbejdere. Centret blev i 2023 anerkendt med arbejdsmiljøprisen for det bedste psykiske arbejdsmiljø. Det er vi meget stolte over og vi sætter en ære i hver dag at bidrage til den gode udvikling.

Vi kan tilbyde

Vi tilbyder et udfordrende og varieret job med gode muligheder for både faglig og personlig udvikling. Du vil blive ansat i en organisation i løbende udvikling, som du kan være med til præge opbygningen af.

Lønnen aftales og fastsættes efter dine kvalifikationer.

Stillingen er på 37 timer ugentligt. For den rette kandidat kan der blive tale om et mindre timetal, hvis det ønskes.

Hør mere om jobbet

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Kasper Wolffbrandt på telefon: 21 13 16 43 eller økonomisk sagsbehandler Camilla Kjær Ptak på telefon: 92 43 94 35.

Ansøgningen skal være os i hænde senest den 19. april 2024, kl. 12:00.

Vi afholder samtaler i uge 17.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025487

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet