Økonomisk sagsbehandler til fleks- og sygedagpengeteamet i Ishøj, Jobcenter

dato

Drømmer du om et meningsfuldt arbejde, hvor du hver dag er med til at gøre en kæmpe forskel for andre mennesker? Og vil du gerne udfordres både fagligt og personligt?

Så læs med her.

Ydelsesafdelingen i Ishøj Jobcenter søger en økonomisk sagsbehandler til ansættelse pr. 1. september 2025 eller eventuelt tidligere.

Ydelsesafdelingen består af 2 teams, herunder kontanthjælpsteamet og fleks- og sygedagpengeteamet.

Den ledige stilling er i fleks- og sygedagpengeteamet. Dette team består af 7 medarbejdere, der står for beregning og udbetaling af sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse og ressourceforløbsydelse.

Vi søger en ny kollega, der primært skal beskæftige sig med beregning og udbetaling af sygedagpenge og sygedagpengerefusion, men som ikke er bange for at tilegne sig kendskab til de øvrige ydelser i teamet.

I teamet vil der være rig mulighed for daglig sparring. Vi holder sagsmøder hver uge, hvor vi i fællesskab med afdelingens faglige koordinator drøfter arbejdsgange, komplicerede sager m.m.

Alle har deres egne sagsstammer, men vi er meget opmærksomme på at hjælpe hinanden i det daglige, når det brænder på. Ingen står alene.

Vores forventninger til dig

Vi forventer, at du er engageret, initiativrig og tager din del af ansvaret for, at vi lykkes i fællesskab.

Vi forventer også, at du har erfaring fra ydelsesområdet og at du er fortrolig med KSD og eventuelt KY.

Du skal være i stand til at yde en ordentlig og værdig sagsbehandling, hvor borgeren er i centrum.

Du skal kunne omsætte kompliceret lovgivning til konkrete og individuelle afgørelser. Her er det særligt vigtigt, at du er dygtig til at formulere dig både skriftlig og mundtligt på en enkel og let forståelig måde.

Vi har et tæt samarbejde med jobcentrets opfølgningsteam, job- og ungekonsulenter og vi ved, at vi kun kan lykkes i fællesskab. Derfor forventer vi, at du vil bidrage positivt til det brede samarbejde på tværs af hele centret.

Din uddannelse

Vi lægger vægt på, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for offentlig administration. Det kan fx være en offentlig kontoruddannelse, kommunomuddannelse, socialrådgiver/formidler eller en bachelor i offentlig administration.

Vi tilbyder

Vi tilbyder et meningsfuldt arbejde med gode kolleger, som værdsætter det positive arbejdsmiljø og som passer på hinanden.

Til september flytter vi ind i helt nybyggede lokaler sammen med resten af Jobcentret.

Vi er ambitiøse og vi prioriterer hele tiden at udvikle os. Derfor er flere i gang med uddannelse og andre deltager på relevante kurser.

Du vil blive ansat i en organisation i løbende udvikling, som du kan være med til præge opbygningen af.

Lønnen aftales og fastsættes efter dine kvalifikationer.

Stillingen er på 37 timer ugentligt. For den rette kandidat kan der blive tale om et mindre timetal, hvis det ønskes.

Fleksibilitet

Vi ønsker at være en fleksibel afdeling, som tilgodeser den enkelte medarbejders behov og livssituation.

Vi har indført fleksibel fredag i hele centret. Det betyder, at du kan nøjes med at arbejde mandag til torsdag. Fredag kan du holde fri, hvis du har optjent timer til det. Du kan også arbejde hjemme, eller du kan vælge at komme ind og arbejde på kontoret. Det er helt op til dig.

Foruden fredag er der også mulighed for hjemmearbejde én af ugens øvrige dage, forudsat driften tillader det.

Om Ydelsesafdelingen

I afdelingen er vi 14 medarbejdere fordelt på 2 teams, en boligsocial medarbejder, en International Citizens Guide og én afdelingsleder.

Vi brænder alle sammen for ydelsesområdet og vi værdsætter den gode trivsel på arbejdspladsen.

Vores kerneopgave handler om, at vi lykkes, når både borgere og virksomheder oplever en værdig sagsbehandling, hvor vi med det økonomiske sikkerhedsnet understøtter borgernes vej til hel eller delvis selvforsørgelse.

Vi er forankret i Center for Beskæftigelse og Erhverv, hvor vi er ca. 80 medarbejdere.

Hør mere om jobbet

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Kasper Wolffbrandt på telefon: 21 13 16 43.

Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 28. juli 2025, kl. 12:00.

Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 30. juli 2025.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/87eebfd6-1807-4cb7-8141-13dbb4557ce1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet