Økonomikonsulent søges til Ishøj Kommunes dynamiske sekretariatsteam med fokus på økonomistyring og udviklingstrivsel

dato

Vil du være med til at styrke en sikker økonomistyring i samarbejde med engagerede kollegaer og ledere og samtidig nyde fordelene ved en arbejdsplads med fokus på trivsel og udvikling, så er denne stilling i Ishøj Kommune lige noget for dig!

Om dig

Vi søger en kollega, der trives i en kombination af både individuel opgavevaretagelse og i samarbejde på tværs. Du skal kunne arbejde selvstændigt og holde styr på mange opgaver og leverancer. Vi forestiller os, at du:

  • har en uddannelse indenfor økonomi med fokus på økonomistyring
  • har erfaring med kommunal økonomistyring
  • har et ønske om at sidde med forskellige typer af opgaver
  • har en selvstændig, systematisk og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
  • har en evne til at formidle enkelt og tydeligt både i tale og på skrift
  • har gode samarbejdsevner og har lyst til at samarbejde på tværs af mange niveauer og fagligheder
  • har stærke kompetencer med brugen af Excel og erfaring med økonomistyringssystemer (gerne SAP)

Stilling / opgaver

På grund af kommunens størrelse favner økonomi-enheden bredt med mange samarbejdsflader i organisationen. Du får derfor muligheden for både selvstændigt og tværfagligt bidrage til at løfte opgaverne, som omfatter bl.a. controlling på en række områder i centret, anlægsregnskaber, budgetlægning, opfølgning, fakturering samt regnskabsafslutning. Du vil arbejde sammen med både erfarne kolleger og ledere. Dine opgaveområder vedrører bl.a. ejendomme, park, vej og miljøområderne, som giver muligheden for en dynamisk og varieret arbejdsdag, hvor du i tæt samarbejde med den øvrige økonomi-enhed løfter centrale opgaver for to centre.

Hovedopgaverne i stillingen er indenfor følgende områder:

  • budgetlægning og budgetopfølgning
  • sparring med ledere og brugere af økonomisystemet
  • daglig controlling og opfølgning
  • deltage i regnskabsafslutning
  • intern og ekstern fakturering
  • tilpasning af struktur i økonomisystemet
  • assistere ved udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger til politiske udvalg og byrådet
  • deltage i implementering af nyt ERP-system til timeregistrering

Din nye arbejdsplads:

Stillingen er placeret i Sekretariatsteamet, som varetager en sekretariatsfunktion for to centre Center for Ejendomme og Arealer og Center for Byudvikling og Natur. Organisatorisk er Sekretariatet placeret under Center for Ejendomme og Arealer.

Sekretariatet består af 5 administrative medarbejdere samt en elev, tre økonomikonsulenter (inklusive dig), en jurist og 5 udviklingskonsulenter.

Center for Ejendomme og Arealer varetager projektstyring i bygge- og anlægsprojekter på kommunens ejendomme og udearealer. Centeret står også for drift, service og vedligeholdelse af kommunens ejendomme, veje og grønne områder, samt energistyring og sikring af kommunens områder.

Centeret favner således bredt, både hvad angår arbejdsopgaver og faglig baggrund og vi har en stærk kultur omkring tværfagligt samarbejde og opgaveløsning. Derudover er vi en arbejdsplads med et betydeligt fokus på udvikling og trivsel. Det betyder bl.a., at vi går op i at udvikle og nytænke opgaveløsningen, når der er behov for det, at vi lægger stor vægt på god og klar kommunikation og dialog med vores omverden - både med den øvrige administration og med eksterne samarbejdspartnere. Vi har et godt socialt fællesskab, hvor vi prioriterer og dyrker de fælles oplevelser og sammenholdet i centret.

Vi lægger vægt på en uformel og humoristisk tone og har fokus på faglig udvikling, tværfagligt samarbejde og en bevidst indsats for at opretholde en attraktiv arbejdsplads med individuel trivsel.

Vi tilbyder:

  • spændende, udfordrende og alsidige opgaver i et godt socialt klima med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • en fuldtidsstilling (37 timer)
  • en familievenlig arbejdsplads
  • mulighed for hjemmearbejde en gang om ugen
  • en uhøjtidelig omgangstone og højt til loftet
  • løn fastsat efter gældende overenskomst på baggrund af dine kvalifikationer

Yderligere oplysninger

Arbejdspladsen er fysisk placeret på Ishøj Rådhus i Ishøj Bycenter - 5 minutters gang fra Ishøj Station og med gode parkeringsforhold.

Ansøgningsfristen er 9. juni 2025 og ansættelsessamtaler forventes afholdt 16. og 18. juni 2025. Tiltrædelse pr. 1. august 2025.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerchef Bianka Saarnak på tlf. 2465 9213 eller mail biasaa@ishoj.dk.

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres alle køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Ishøj Kommune har indført røgfri arbejdstid pr. 1. august 2019.

Lidt om Ishøj

Ishøj Kommune er midt i en spændende tid, hvor Ishøj Byråd med en ny vision ”Fælles om Mulighedernes Ishøj 2035” har sat en retning for udvikling af byen. Vi er allerede i fuld gang med mange spændende udviklingsprojekter, hvor vi bl.a. er i gang med at se med nye øjne på bymidten og omdanne et ældre erhvervsområde til boliger. Dertil er vi fuld i gang med en udvikling af vores idrætsområde, hvor letbanens ankomst betyder nye muligheder og ligeledes i gang med at se på fremtidige potentialer i Strandparken og Ishøj Havn.

Ishøj er en mindre kommune med ca. 24.000 indbyggere. Ishøj har ca. 75 % landzone med bl.a. tre charmerende landsbyer og 25 % byzone centreret omkring station og center. Der findes i Ishøj bl.a. blandet boligbyggeri med en 50/50 fordeling mellem almene og ejerboliger, herunder ca. 250 kommunale ældre- og plejeboliger, 5 skoler, 2 kolonihaveforeninger, en nyttehaveforening, en havn, en campingplads, et bycenter, to erhvervsområder, en strand, en dyrepark, skove og skønne naturområder og meget mere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7369b12-a5e9-48d6-82c8-af25a2ca493f

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet