Har du solid erfaring med kommunalt regnskab, og trives du med at navigere i en kompleks hverdag med mange deadlines og høje krav til kvalitet? Så er du måske vores nye kollega i Økonomistyring og Analyse i Ishøj Kommune.
Om stillingen
Vi søger en erfaren og selvstændig konsulent, der kan indgå i vores engagerede team og bidrage til både drift og udvikling af kommunens økonomistyring, og som trives i at arbejde i en mindre kommune tæt på topledelsen. Du vil få en central rolle med regnskabsopgaver, økonomisk opfølgning og rådgivning af fagområderne.
Dine opgaver vil bl.a. være:
- Koordinator for årsregnskab:
- Overordnet ansvar for koordinering og fremdrift i årsregnskabsprocessen
- Sikre rettidig indhentning og kvalitetssikring af input fra kommunens fagområder
- Samarbejde med revisor og øvrige interessenter
- Koordinere interne deadlines og følge op på leverancer
- Bidrage til løbende forbedring og effektivisering af regnskabsprocessen
- Koordinator for finansiel og social revision:
- Planlægning og koordinering af ekstern finansiel og social revision
- Tæt dialog og samarbejde med interne fagpersoner
- Indsamling, kvalitetssikring og afrapportering af dokumentation
- Bidrage til udvikling af arbejdsgange og processer ift. Revision
- Opfølgning på revisionsbemærkninger og implementering af anbefalinger
- Økonomikonsulent:
- For Center for Borgerservice, Økonomi og IT
- Bistå med overdragelsen af Tandregulering fra Hvidovre Kommune og senere fungere som økonomikonsulent for området
Derudover vil du:
- Være deltager eller tovholder for projekter og tværgående samarbejder
- Rådgive og sparre med ledere og kollegaer om økonomi
- Bidrage til udvikling og optimering af den økonomiske styring, processer og arbejdsgange
Vi forventer, at du:
- Har en relevant økonomisk eller regnskabsmæssig uddannelse, fx cand.polit., cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller tilsvarende kompetencer
- Har flere års erfaring med kommunalt regnskab og økonomistyring
- Har solid faglig og personlig tyngde svarende til special/chefkonsulent niveau
- Er analytisk stærk, struktureret og kvalitetsbevidst
- Har gode samarbejdsevner og kan formidle økonomi på en forståelig og nærværende måde
- Bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø med dine kommunikative og relationelle kompetencer
- Bevarer overblikket i travle perioder og overholder deadlines selv i pressede situationer.
- Har kendskab til KMD OPUS Økonomi eller lignende økonomisystem
Vi tilbyder:
- Et spændende og alsidigt job med stor selvstændighed
- Engagerede kolleger med høj faglighed, godt samarbejde og en uformel omgangstone
- Et arbejdsmiljø præget af tillid, faglig sparring, udvikling og humor
- Fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdsdagen – inkl. mulighed for hjemmearbejde
- En plads i Økonomistyring og Analyse, der består af en afdelingschef samt 12 dedikerede medarbejdere inden for økonomistyring, indkøb, udbud og ledelsesinformation.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst, godt arbejdsmiljø, kantineordning og kontor med smuk udsigt over Køge Bugt.
Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer)
Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er 18. august 2025, og vi holder 1. samtaler torsdag d. 21. august.
For yderligere information om stillingen, kontakt:
- Malene Kjærsgaard, Leder af Økonomistyring og Analyse på tlf.: 23825726
Stillingen forventes besat snarest muligt/1. oktober 2025.
Ishøj Rådhus er beliggende i Ishøj By Center med gode parkeringsmuligheder og 16 min. med S-tog fra København H.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/29a15354-a8e5-4a78-bcbd-fc4ef14a1fa3