Økonomi- og BI-konsulent til udvikling af kommunens økonomi og ledelsesinformation

dato

Vil du være med til at forme fremtidens økonomistyring og kommunens ledelsesinformationssystem?

Brænder du for at give fagområder den rette økonomisk indsigt samt resten af organisationen et indblik i deres egne data?

Er du analytisk, løsningsorienteret og god til at gennemskue komplekse datasammenhænge? Så er denne stilling måske noget for dig!

Vi søger en Økonomi- og BI-konsulent, der har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation, hvor du med datadrevne indsigter og økonomisk overblik kan gøre en forskel for borgerne i kommunen. Du får en unik mulighed for at arbejde med både økonomistyring og udvikling af ledelsesinformation – to områder, der smelter sammen i en rolle, hvor du selv kan være med til at forme balancen mellem dine opgaver.

Om stillingen

Du vil indgå i et team med 8 engagerede kollegaer og en arbejdsdag, der er præget af samarbejde, videndeling og højt humør. Stillingen fordeles mellem to hovedområder:

  • Økonomikonsulent til det tekniske område (ca. 2/3)
    • Udarbejdelse af budgetter og budgetopfølgning.
    • Regnskabsaflæggelse.
    • Analyser og beslutningsoplæg til politiske og ledelsesmæssige drøftelser.
    • Ad hoc og projektopgaver.
  • BI-konsulent (ca. 1/3)
    • Udvikling og vedligeholdelse af ledelsesinformation og datavisualisering i Power BI.
    • Forberedelse af politisk materiale og analyser.
    • Sparring om dataanvendelse og ledelsesinformation.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du:

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. Cand.merc., Cand.oecon., Cand.polit., HD i Økonomistyring eller Data Science, en bachelor/diplomuddannelse inden for økonomi, finans eller datavidenskab eller lign.
  • Nyuddannede eller personer med et par års erfaring inden for økonomistyring, regnskab eller datavisualisering – gerne i en offentlig kontekst – kan komme i betragtning.
  • Har en analytisk tilgang til opgaver og er datadrevet.
  • Er erfaren bruger af Power BI eller har flair for at sætte dig hurtigt ind i nye systemer.
  • Trives med ansvar og deadlines og har en systematisk tilgang med blik for detaljen.
  • Har lyst til at samarbejde tværgående og bidrage til en udviklingsorienteret kultur.

Vi tilbyder

  • Et udfordrende job med stor mulighed for udvikling – både fagligt og personligt.
  • En arbejdsplads med højt humør, stærkt sammenhold og et godt arbejdsmiljø.
  • Mulighed for at præge udviklingen af kommunens arbejde med ledelsesinformation.

Ansøgning og kontakt
Ansøgningsfristen er 6. januar 2025, og vi holder samtaler løbende. For yderligere information om stillingen, kontakt:

  • Viktoria Becker Feldstedt, leder af Økonomi, på tlf. 21 56 55 15 eller mail: vikbef@ishoj.dk
  • Stephanie Bernth Ahrenkiel, ledelsesinformationskonsulent, på tlf. 43 57 73 36 eller mail: stebah@ishoj.dk

Stillingen forventes besat pr. 1. marts 2025. Vi glæder os til at høre fra dig!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158973

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet