Ny souschef til Dagtilbudsområdet i Brøndby Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre høj pædagogisk kvalitet og udvikle indsatsen for alle børn, herunder særligt børn i udsatte positioner? Så kan du være vores nye souschef på forvaltningen.

Vi har i Brøndby kommune en spændende udvikling i gang på Dagtilbudsområdet. Ledelsen på dagtilbudsområdet forvaltnings niveau styrkes med denne nye stilling. Du og dagtilbudschefen bliver nærmeste sparringspartnere og skal sammen med områdets konsulenter sætte retning og prioritere i mellem mange spændende opgaver, for at skabe kvalitet på området.

Vi ønsker at arbejde mere systematisk og ensartet i de tværfaglige samarbejder. Dertil kommer, at der skal ansættes et helt nyt team af pædagogiske læringsmedarbejdere til at understøtte de læringsmiljøer, vi har i kommunens dagtilbud. Der skal sikres en faglig vejledning og udfordring i spændet mellem børnelæringsmiljøer og voksenlæringsmiljøer. Teamets sammensætning, profil, titel mm. skal vores nye souschef være med til at beskrive, definere og ansætte. Der skal ansættes 5-6 medarbejdere, evt. en med koordinerende profil.

De tværfaglige samarbejder skal udvikles på tværs af organisationen, og der skal nedsættes en projektgruppe hertil. Vi forestiller os, at du bliver projektleder af dette.

Som souschef bliver du leder for tre pædagogiske udviklings konsulenter samt det nye team af læringsmedarbejdere. Du vil i tæt samarbejde med fagchefen være med til, sammen med ledere og konsulenter, at balancere og prioritere faglige udviklingsindsatser.

I den nærmeste tid er der fokus på at skabe en ensartet systematik i arbejdet med børn i udsatte positioner. Herunder hvordan personalet opkvalificeres og har rum for at arbejde med at konteksten tilpasses børnene. Og så er der selvfølgelig fokus på dagtilbud af høj kvalitet.

Idet der skal ansættes nyt team til området, skal der også defineres en ramme, som dagtilbudslederne skal bruge, når der er behov for sparring til læringsmiljøerne. Denne ramme skal udvikles og forfines i tæt samarbejde mellem dagtilbudsledere, PPR, konsulenter mm. Det er vigtigt, at vi overholder lovgivningen, men også at vi ikke belaster vores dagtilbud med unødige bureaukratiske processer.

Når du starter hos os, bliver du klædt godt på til opgaven. Vi har et introduktions program klar til dig. Det betyder, at du får mulighed for tæt ledelsessparring af en mentor, som kan hjælpe dig i starten af ansættelsen. 

Din profil

Struktureret og pædagogisk kvalitetsbevidst

Vi har brug for en erfaren faglig leder, som er tydelig og struktureret, og som vil indgå i et tæt samarbejde med et stærkt forvaltningsteam. Du har en stærk pædagogfaglig profil med stor viden om dagtilbudsbudsloven, høj pædagogisk kvalitet, tilsyn mv. og kan understøtte de pædagogiske udviklings konsulenter i at prioritere og interagere mellem mange løbende og akutte opgaver. Du vil selv komme til at navigere i det udøvende område, herunder at håndtere de sager, der løbende opstår i form af eksempelvis forældrehenvendelser, aktindsigter, ledersparringer, udviklingsprojekter og opbygning af de politiske sager. 

 Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig som

  • Evner at inddrage tværfaglige perspektiver for den samlede udvikling til gavn for børnene.
  • Har forvaltnings- og eller dagtilbudsledererfaring med relevant uddannelsesbaggrund.
  • har interesse for at skabe sammenhæng og høj pædagogisk kvalitet i børns liv - fra hjem via sundhedsplejen, til dagtilbud og videre i skolelivet.
  • Kan holde hovedet koldt, når akutte opgaver opstår og søge konstruktive løsninger herpå.
  • Har interesse for og viden om specialpædagogik på 0-6 års området samt viden om tidlig indsats. Herunder de juridiske krav til tilbud, visitation, afgørelser mv.
  • Gerne tager ledelsesmæssigt ansvar og fortsat vil udvikle dig selv
  • Med legitimitet kan stille dig op i store forsamlinger foran ledere, forældre, medarbejdere og andre samarbejdsparter, hvis det er nødvendigt
  • Er formidlingsmæssigt stærk og skal kunne skrive og kvalificere udkast til politiske sager i samarbejde med vores konsulenter
  • Vil arbejde for, at Dagtilbudsområdet kommer på landkortet.
  • Kan skabe følgeskab hos det nye læringsteam, konsulenter og ledere.

Derfor skal du vælge os

Tæt på dagtilbudslederne og tværfaglige kollegaer

I Brøndby kommune er vi privilegeret med at have en erfaren decentral ledergruppe, hvor også nye ledertalenter er trådt til. Ledergruppen skal fortsat udvikles gennem kvalificeret ledersparring i hverdagen, og der skal fokuseres på at styrke de decentrale ledelsesteam. Der er ikke langt mellem dagtilbud og forvaltning. Den korte afstand skal fastholdelse, så vi i fællesskab lykkes med at skabe bedst mulig kvalitet.

Vi er særligt stolte af

  • Et godt kollegialt arbejdsfællesskab med højt til loftet, hvor der er godt humør - også når det går stærkt. Et dygtigt og ambitiøst konsulentteam, der hele tiden har blik for at nye indsatser skal kobles til den virkelighed, der er i dagtilbuddene.
  • En kommune, der prioriterer Dagtilbudsområdet, og hvor minimumsnormeringerne har været en realitet i flere år.
  • Det vedvarende fokus, der har været og fortsat er på dagtilbud af høj kvalitet.
  • Tillidsfuld dialog mellem forvaltning og dagtilbudsledere og i samarbejdet med fx sundhedspleje, PPR og skoler.
  • Højt fagligt niveau i vores politiske sager og udviklingsprojekter, samt gode samarbejdsflader til andre fagområder i kommunen.

Såfremt du vil høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte fagchef for dagtilbud og sundhedspleje, Marie Kirstine Hvolris (Kir) på 24779746. Grundet ferie kan der ringes tor-fre i uge 31 og fremefter.

Ansøgningsfrist er den 9. august 2023. Ansøgere til samtale indkaldes 13. august 2023. Der vil blive afholdt to samtaler med et separat testforløb i mellem de to samtaler.

1. samtalerunde afholdes den 16. august, og anden samtale forløb afvikles den 25. august.

Efter testforløbet vil der være tilbagemelding ved testkonsulent inden 2. samtale. Vi forventer du vil kunne deltage i områdets lederseminar den 26-27. oktober 2023.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst, og der indhentes straffe- samt børneattest. Ansættelsen er uden øvre arbejdstid og med ansættelse fra den 1.oktober 2023.

Ansøgningsfrist:

09-08-2023
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/ny-souschef-til-dagtilbudsomradet-i-brondby-kommune/nprv6t/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874209

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet