I knap et halvt århundrede har J.H. Auto serviceret biler. Og efter skilsmissen fra Skoda er de nu klar til et nyt forhold med værkstedskæden CarPeople. Friheden er vigtig, mener grundlægger.
Jan Hansen startede sit værksted i 1972 med en svensknøgle i baglommen på kedeldragten. I dag er han bestyrelsesformand og hjernen bag J.H. Autos samarbejde med den frivillige værkstedskæde CarPeople.
"Vi har altid villet være et kunden-først-værksted, og hvis det betød nogle krumspring, så har vi også altid gjort det. Men som en del af VW-gruppen blev det år for år dyrere og mere besværligt at differentiere os og yde den individuelle service, som vi mente var vigtig. Derfor ser vi nu frem til at være en del af CarPeople-kæden, hvor vi både får det store bagland og gode aftaler, samtidig med, at vi kan drive værksted, med kunden i centrum," siger Jan Hansen.
Med samarbejdet får J.H. Auto adgang til blandt andet CarPeoples samkøb og udvalg af brugte biler, landsdækkende serviceaftaler, online bookingsystem og tre års garanti på nye reservedele.
J.H. Auto bliver del af ambitiøs værkstedskæde
Når det nye CarPeople-værksted i Ishøj trækker i trøjen bliver det med en landsdækkende kæde i ryggen, og det giver en række nye fordele som gratis CarPeople vejhjælp til kunderne efter service og endnu bedre finansieringsmuligheder og attraktive forsikringsvilkår til kunderne ved køb af brugte biler. Det er med den strategi, at CarPeople vil vækste yderligere i 2021 og styrke den frivillige kædes landsdækkende servicenetværk.
"CarPeople er en frivillig værkstedskæde, hvor vi vægter værdisæt som ambitioner, kundepleje, højt fagligt niveau og ordentlighed meget højt. Når vi er enige om de grundlæggende værdier, så er det vores styrke i kæden, at værkstederne får frie tøjler, når de bedst selv kender deres lokalområder og ved, hvordan deres kunder skal serviceres," siger Finn Thomsen, kædechef i CarPeople og fortsætter:
"J.H. Auto har gennem mange år udmærket sig med høj faglighed og service. Værksteder med de værdier og det fokus på forretningsudvikling, som vi ser her, er præcis den type værksteder, som vi gerne vil lægge navn til i kæden."
Når J.H. Auto i Ishøj bliver til et CarPeople-værksted, er det en del af CarPeoples strategi, hvor den frivillige kæde opnår et landsdækkende servicenetværk. Det giver endnu bedre muligheder for service og bilsalg til danskerne.
Fra brunt værtshus til hybridbiler
J.H. Auto har gennem årene siden værkstedsportene slog op i 1972 oplevet teknologiske landvindinger og haft lokaler omkring i København. Lige fra Vesterbro til de skrå gulve i den brune beverding overfor B&W værket på Sydhavnen, hvor de sloges med importregler for reservedele fra det kommunistiske Tjekkiet til hjørnet af Gl. Køge Landevej, hvor de etablerede Danmarks største Skoda-forhandler. En adresse der i dag er reduceret til en Burger King.
I dag servicerer værkstedet hele Storkøbenhavn ud fra deres moderne lokaler i Ishøj, og selvom meget har ændret sig siden 70’erne, er missionen for værkstedet stadig den samme: At sætte kunden først. Det fortæller Jan Hansen.
"Rigtig mange af vores medarbejdere på værkstedet er udlært hos os og kan fejre 25-årsjubilæum eller mere hos os. Så selvom generationsskiftet kommer, hvor jeg sidder tilbage som den grå eminence, mens min søn har overtaget som direktør og min datter som HR-chef, så er vi sikre på fremtiden. Vi er dybt fagligt fokuserede og har både erfaring og nytænkning. Så om det er el- og hybrid eller diesel og benzin, så er vi forberedte. Og en ting vil altid være den samme, og det er vores forpligtelse overfor kunderne, og det ser jeg frem til at følge til dørs sammen med CarPeople."