Initiativrig projektkonsulent til spændende udviklingsprojekter i Ishøj Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ishøj Kommune søger en initiativrig og udadvendt projektkonsulent.

Som projektkonsulent i Ishøj Kommune, vil du arbejde på større og mindre udviklingsprojekter i Center for Ejendomme og Arealer (CEA). For at lykkedes i denne rolle, skal du være god til at skabe relationer, kunne arbejde selvstændigt og styrer delprojekter sikkert i mål.

Rollen som projektkonsulent
Vores nye projektkonsulent skal primært arbejde på to forskellige projekter. Det ene er en realisering af en helhedsplan for et idræts- og fritidsområde. Her vil du i tæt samarbejde med en programleder være med til at drive anlægsprojektet og sikre den overordnede koordinering mellem de mange forskellige spor i projektet.

Rollen som projektkonsulent kræver ikke et forudgående kendskab til bygge- og anlægsbranchen. Det vil selvfølgelig være en fordel, men det vigtigste er, at du kan sætte dig ind i nye fagområder og komplekse problemstillinger. Det er ikke selve anlægsprojektet, du får ansvaret for, men alle de afledte processer. Det vil sige, at du skal facilitere og koordinere det tværfaglige samarbejde. Dette indebærer, men er ikke afgrænset til at:

  • skabe struktur, overblik og fremdrift i projektet ved at synliggøre projektets forskellige faser
  • afdække kommende brugeres behov og sikre at disse tænkes ind i projektet
  • kommunikere ændringer i projektplanen ud i organisationen og til det politiske niveau

Det andet projekt er implementering af en ejendomsstrategi, der skal sikre en bedre og mere bæredygtig udnyttelse af kommunens bygninger. Her skal du blandt andet være med til at facilitere et tværgående nyopstartet Bygnings Forum, der på tværs af alle fagcentre, skal træffe de strategiske beslutninger vedr. anvendelsen af kommunens bygninger og arealer.

Vores forventninger
Vi forventer, at du er god til at opbygge relationer og har fornemmelse for, hvordan og hvornår forskellige interessenter og brugergrupper skal høres, informeres og involveres. Samtidig er det vigtigt, at du formår at skabe struktur og fremdrift i opgaveløsningen og har en naturlig autoritet og troværdighed overfor dine samarbejdspartnere. Der kan være flere indgange til stillingen, men vi lægger vægt på, at du har faglige og personlige kompetencer, der gør det let for dig hurtigt at skabe relationer, overblik, struktur og rammer. Har du erfaring med projektledelse af komplekse projekter, er det et plus.

Du kan både være nyuddannet med erfaring fra et relevant studiejob eller have flere års erfaring. Det vigtigste er dog, at du:

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • har flair for at skabe og understøtte struktur og fremdrift
  • er nysgerrig på anlægs- og ejendomsområdet
  • er god til at indgå i relationer med forskellige fagligheder
  • har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt
  • trives med at arbejde selvstændigt og proaktivt i din opgaveløsning
  • lægger vægt på sparring og videndeling
  • har erfaring fra en politisk styret organisation (er en fordel, men ikke et krav)

Om Center for Ejendomme og Arealer (CEA)
Du vil blive en del af et mindre team af konsulenter i CEA, der arbejder med forskelligartede udviklingsorienterede, administrative og strategiske opgaver. I teamet er der et fokus på samarbejde og sparring.

Du vil referere til vores byggetekniske chef, som både er leder for kommunens byggeprojektledere, anlægsingeniører, landskabsarkitekter og udviklingskonsulenter. Her vil du opleve en høj grad af tillid til, at du kan løse opgaverne selvstændigt og mulighed for at præge dine opgaver. Det er derfor vigtigt, at du kan og trives med at arbejde selvstændigt og er proaktiv i inddragelse af og sparring med din leder og dine kollegaer.

Vi tilbyder

  • et kollegialt fællesskab hvor vi gerne vil hinanden og samarbejdet
  • god kantineordning
  • mulighed for hjemmearbejde
  • flextid efter nærmere aftale
  • en arbejdsplads 15 min. i S-tog fra København

Stillingen er en 2-årig projektansættelse på 37 timer pr. uge, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring.

Ansøgningsfrist: 11. november. Ansættelsessamtaler afholdes ultimo november, og vi ønsker tiltrædelse 1. januar 2025.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte programleder Amanda Hald på tlf.: 29 21 15 71 eller byggeteknisk chef Lars Vesterskov Andreasen på tlf.: 2169 7841

Fakta: Center for Ejendomme i Ishøj Kommune varetager projektstyring i alle byggeriets faser, drift og vedligeholdelse, energi og sikring af kommunens i alt ca. 140 bygninger. Herudover varetager CEj opgaver som: udlejning af ældre- og plejeboliger, driver Ishøj Varmeværk og kørselsafdeling.

Arbejdspladsen er fysisk placeret på Ishøj Rådhus i Ishøj Bycenter 5 minutters gang fra Ishøj Station.

Du kan læse mere om Ishøj Kommune og Center for Ejendomme på www.Ishoj.dk

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133968

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet