Ib’s Rengøring: Vi er de bedste, når vi har de bedste medarbejdere

Ibrahim fra Ib’s Rengøring
Profilbillede
Mark Sinclair Fleeton

Fokus er på kvalitet og kundetilfredshed og man vil ikke nødvendigvis være de største på markedet, siger de hos Ib’s rengøring.

Egentligt er navnet Ibrahim, men han er altid blevet kaldt Ib. Deraf navnet på Ib’s rengøring, som han startede i 2018. Ibrahim har været indenfor rengøringsbranchen siden han var 16 år, og han er ikke bange for at smøge ærmerne op og få noget arbejde fra hånden:

”Jeg står op om morgenen, får min morgenkaffe og kører hjemmefra kl. 7:15 og er hos min første kunde på listen kl. 8. Jeg har fem til seks faste kunder om dagen og med ekstra opgaver indimellem, som jeg rykker ud til akut. Min arbejdsdag slutter kl. 16, og faste dage om ugen kører jeg rundt og udfører tilsyn hos mine erhvervskunder og hører om alt er vel og tilfredsstillende,” fortæller Ibrahim.

Kundernes tilfredshed er omdrejningspunktet for Ib’s rengøring, men for Ibrahim selv er det helt afgørende og det, der motiverer ham i dagligdagen.

”Det bedste ved det er, at jeg hver dag mærker, når jeg kommer, at jeg har ydet en god service og lettet borgere med rengøring i deres travle hverdag. Det kan også mærkes på de sms´er, man modtager efter endt arbejdsdag.” 

Når man spørger Ibrahim om, hvilke værdier virksomheden er bygget på, er han ikke i tvivl:

”Bæredygtig rengøring, yde kvalitetsrengøring, kort reaktionstid på kundehenvendelser, tillid, troværdigt og fleksibelt samarbejde med vores kunder.” 

Derfor er det også vigtigt, at Ib’s rengøring giver noget tilbage til samfundet. De gør de blandt andet med et helt nyt projekt, de er undervejs med.

”Jeg har fokus på de unge med særlige behov. Jeg satser på et projekt, hvor jeg kan få de unge med særlige behov til at gå rundt på arbejdspladsen i deres eget tempo, hvor de passer deres arbejdsrytme selv,” forklarer Ibrahim.


Foto: Ibrahim fra Ib’s Rengøring

I det hele taget ser Ibrahim medarbejderne og en god arbejdsplads som fundamentet for at kunne yde den bedste service til kunderne. 

”Vores mission er at være de bedste, hvilket vi bliver med de bedste erfarne medarbejdere. Vores medarbejdere er derfor kvalificerede, imødekommende, fleksible, smilende og ansvarsbevidste – og alle både taler og forstår dansk,” fremgår det af virksomhedens hjemmeside.

Men at rekruttere og fastholde de bedste medarbejdere er ikke let og der trækker Ibrahim på sine erfaringer fra mange år i branchen.

”Hos Ib’s rengøring arbejder vi ud fra tillid til den enkelte medarbejder og forsøger at skabe en positiv kultur bygget op omkring faglig stolthed. Det mener vi er effektiv ledelse,” forklarer Ib.

Ledelsesformen bygger vitterligt på Ibrahims egne erfaringer. Det fremgår tydeligt, når man stiller ham spørgsmålet: Hvad inspirerer, motiverer og driver dig som person?

”At stå op hver dag til dagens arbejde og yde mit bedste for at nå mine mål.”

Læs mere om Ib’s rengøring her.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Ib's Rengøring // Ibrahim
Flere artikler