Hjemmeplejen i Ishøj optimerer

Profilbillede
dato

I Ishøj er der disse dage stort fokus på, at de ældre får besøg af mange forskellige personer gennem hjemmeplejen. Det sættes der nu fokus på for at optimere arbejdsgangene og minimere utrygheden for de ældre.

Nye personer, nye ansigter, nye instrukser – sådan er det i perioder for mange ældre i Ishøj Kommune med behov for hjemmepleje.

For de ældre kan det skabe stor utryghed, at det ikke er de samme personer, der kommer i hjemmet. Det kan give frustration og ikke mindst manglende personlig relation.

Der har den senere tid været fokus i medierne på netop denne problematik. Kommunen erkender behov for at gøre det bedre.

Teams skal afhjælpe problematikken
Problematikken med de mange skiftende medarbejdere hos de ældre er ikke ukendt for hjemmeplejen. Der er fokus på området for at optimere.

Løsningen er her bl.a., at medarbejderne skal arbejde i mindre teams. Hvert team er tilknyttet et bestemt område, således at de ældre kun vil betjent af en mindre gruppe medarbejdere.

Ishøj Kommune har tilbage i 2020 ansøgt Socialministeriet om pulje til netop implementering af teams. Denne ansøgning blev afvist.

Hjemmeplejen er dog alligevel gået i gang med implementering af denne strategi. Kommunen har desuden afsat fire millioner til ansættelse af flere hjemmehjælpere for at optimere servicen hos borgerne.

Kilde: Sjællandske Nyheder