Ergoterapeut til hverdagsrehabilitering i Ishøj Kommune
Brænder du for hverdagsrehabilitering, og ønsker du at medvirke til at skabe sammenhængende og meningsfulde forløb for borgerne, så er det dig vi leder efter til stillingen som forløbskoordinator i Ishøj Kommune.
Om stillingen
Som forløbskoordinator arbejder du i henhold til servicelovens § 83a. Din primære opgave vil være at sikre gode rehabiliteringsforløb med fokus på at støtte den enkelte borger i at nå de mål, der giver mening for den enkelte. Dette sker blandt andet gennem inddragelse af relevante fagpersoner. Som forløbskoordinator skal du desuden bidrage til at videreudvikle hverdagsrehabiliteringen i Ishøj Kommune og sikre velkoordinerede rehabiliteringsforløb. Dine arbejdsopgaver vil bestå i at screene og funktionsvurdere borgere, opsætte mål sammen med borgerne og deltage i tværfaglige rehabiliteringsmøder. Du skal afprøve hverdagsaktiviteter som bad, personlig pleje og praktisk hjælp sammen med borgerne, i borgerens hjem, og foretage en vurdering af borgerens funktionsniveau. Endelig skal du vurdere behov for hjælpemidler og andre relevante indsatser i kommunen, samt sikre den faglige kvalitet i dokumentationen. Alt i alt opgaver, der sikrer gode og meningsfulde rehabiliteringsforløb for borgerne.
Organisering
Du vil blive en del af en sammenlagt myndighedsafdeling – Social- og Sundhedsfaglig Enhed som er lokaliseret på Rådhuset. Ud over den rehabiliterende funktion varetager afdelingen opgaver vedrørende myndighed både på social- og ældreområdet, det drejer sig blandt andet om sagsbehandling på hjælpemiddelområdet, visitation til personlig pleje og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte. Vi er en afdeling i udvikling, hvor missionen er, at vi er til for borgerne, så du skal have lyst til at bidrage ind i dette.
Myndighedsafdelingen er en del af Center for Voksne og Velfærd, og består af 22 medarbejdere, 2 faglige leder, en teamleder samt en afdelingsleder. I afdelingen har vi fokus på, at borgerne oplever sig godt modtaget i kontakten med kommunen. Vi arbejder med faglig kvalitet, har fokus på at dygtiggøre os i det tværfaglige samarbejde, samt møder borgerne, hinanden og vores øvrige kollegaer med nysgerrighed. Vi er alle bidragsydere til et godt kollegialt fællesskab.
Hvad kan vi tilbyde dig?
• En god onboarding, med mulighed for mentor
• Muligheden for at gøre en positiv forskel i borgernes liv
• Et spændende og varieret job, hvor du arbejder selvstændigt og er med til at præge
udviklingen
• Flekstid og selvtilrettelæggelse indenfor afdelingens åbningstid
• En arbejdsplads der aktivt udvikler dine kompetencer og er optaget af din faglighed
• En afdeling, der er professionel og ordentlig overfor både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
• Tæt samarbejde og sparring med forskellige faggrupper
• Muligheden for at blive en del af et team med flere fagligheder og perspektiver
• En organisation, hvor høj faglighed, godt kollegaskab og samarbejde er i fokus
Vi søger en kollega, der:
• Er uddannet ergoterapeut
• Har erfaring med eller har interesse for rehabilitering
• Er fagligt velfunderet med praktisk erfaring, gerne fra en lignende stilling. Dette er en fordel men ikke et krav
• Er fagligt ambitiøs
• Har en ligeværdig og anerkendende tilgang til borgere og fokus på borgerens potentiale, ønsker og rehabiliteringsmål
• Har gode samarbejdsevner
• Kan holde overblik over forskellige indsatser samt formår at følge op og igangsætte nye initiativer
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig leder Michelle Sandberg på miches@ishoj.dk eller 21777445 eller teamleder Kamilla Joy Olsen på kamjo@ishoj.dk eller 21291013.
Frist for ansøgning er den 11. april 2025 kl. 8.00, og vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 22. april 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen med ansættelse hurtigst muligt.
Ansættelse finder sted i henhold til gældende overenskomst.
Brænder du for hverdagsrehabilitering, og ønsker du at medvirke til at skabe sammenhængende og meningsfulde forløb for borgerne, så er det dig vi leder efter til stillingen som forløbskoordinator i Ishøj Kommune.
Om stillingen
Som forløbskoordinator arbejder du i henhold til servicelovens § 83a. Din primære opgave vil være at sikre gode rehabiliteringsforløb med fokus på at støtte den enkelte borger i at nå de mål, der giver mening for den enkelte. Dette sker blandt andet gennem inddragelse af relevante fagpersoner. Som forløbskoordinator skal du desuden bidrage til at videreudvikle hverdagsrehabiliteringen i Ishøj Kommune og sikre velkoordinerede rehabiliteringsforløb. Dine arbejdsopgaver vil bestå i at screene og funktionsvurdere borgere, opsætte mål sammen med borgerne og deltage i tværfaglige rehabiliteringsmøder. Du skal afprøve hverdagsaktiviteter som bad, personlig pleje og praktisk hjælp sammen med borgerne, i borgerens hjem, og foretage en vurdering af borgerens funktionsniveau. Endelig skal du vurdere behov for hjælpemidler og andre relevante indsatser i kommunen, samt sikre den faglige kvalitet i dokumentationen. Alt i alt opgaver, der sikrer gode og meningsfulde rehabiliteringsforløb for borgerne.
Organisering
Du vil blive en del af en sammenlagt myndighedsafdeling – Social- og Sundhedsfaglig Enhed som er lokaliseret på Rådhuset. Ud over den rehabiliterende funktion varetager afdelingen opgaver vedrørende myndighed både på social- og ældreområdet, det drejer sig blandt andet om sagsbehandling på hjælpemiddelområdet, visitation til personlig pleje og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte. Vi er en afdeling i udvikling, hvor missionen er, at vi er til for borgerne, så du skal have lyst til at bidrage ind i dette.
Myndighedsafdelingen er en del af Center for Voksne og Velfærd, og består af 22 medarbejdere, 2 faglige leder, en teamleder samt en afdelingsleder. I afdelingen har vi fokus på, at borgerne oplever sig godt modtaget i kontakten med kommunen. Vi arbejder med faglig kvalitet, har fokus på at dygtiggøre os i det tværfaglige samarbejde, samt møder borgerne, hinanden og vores øvrige kollegaer med nysgerrighed. Vi er alle bidragsydere til et godt kollegialt fællesskab.
Hvad kan vi tilbyde dig?
• En god onboarding, med mulighed for mentor
• Muligheden for at gøre en positiv forskel i borgernes liv
• Et spændende og varieret job, hvor du arbejder selvstændigt og er med til at præge udviklingen
• Selvtilrettelæggelse indenfor afdelingens åbningstid
• En arbejdsplads der aktivt udvikler dine kompetencer og er optaget af din faglighed
• En afdeling, der er professionel og ordentlig overfor både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
• Tæt samarbejde og sparring med forskellige faggrupper
• Muligheden for at blive en del af et team med flere fagligheder og perspektiver
• En organisation, hvor høj faglighed, godt kollegaskab og samarbejde er i fokus
Vi søger en kollega, der:
• Er uddannet ergoterapeut
• Har erfaring med eller har interesse for rehabilitering
• Er fagligt velfunderet med praktisk erfaring, gerne fra en lignende stilling. Dette er en fordel men ikke et krav
• Er fagligt ambitiøs
• Har en ligeværdig og anerkendende tilgang til borgere og fokus på borgerens potentiale, ønsker og rehabiliteringsmål
• Har gode samarbejdsevner
• Kan holde overblik over forskellige indsatser samt formår at følge op og igangsætte nye initiativer
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig leder Michelle Sandberg på miches@ishoj.dk eller 21777445 eller teamleder Kamilla Joy Olsen på kamjo@ishoj.dk eller 21291013.
Frist for ansøgning er den 11. april 2025 kl. 8.00, og vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 22. april 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen med ansættelse hurtigst muligt.
Ansættelse finder sted i henhold til gældende overenskomst.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/108ae0f5-c1f0-480f-a6b7-58f84897205c