BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Faglig koordinator søges til myndighed på sundheds- og ældreområdet
Vil du være med til at kvalitetsudvikle myndighedsarbejdet og fagligt understøtte opgaverne på myndighedsområdet i Ishøj Kommune? Og er du erfaren visitator, der kender servicelovens paragraffer og scorer højt på struktur og systematik? Så er det dig, vi har brug for!
Ishøj Kommune søger en faglig koordinator på 37 timer/uge pr. 1. marts 2024 til Myndighed i Forebyggelse og Rehabilitering. Myndighed består af 2 teams med 13 medarbejdere med sundhedsfaglig baggrund, hvis opgave det er at visitere til personlig og praktisk hjælp, ældre- og plejeboliger, koordinere udskrivelser fra region til kommune, koordinere rehabiliteringsforløb samt bevilge hjælpemidler og boligindretning til kommunens borgere og arbejdsredskaber til hjemmeplejen.
Hvilke opgaver skal du varetage?
Som faglig koordinator får du en koordinerende, vejledende og understøttende funktion for de 2 teams og vil fungere som faglig sparringspartner for både dine kollegaer og ledelsen i egen afdeling. Du kommer således til at arbejde tæt på både medarbejdere og teamleder og skal medvirke til at få omsat vores Fælles Faglige Fundament i praksis.
Dine opgaver vil derudover bestå i at:
- Understøtte sagsbehandling gennem daglig sparring om det faglige skøn med dine kollegaer og ved at give feedback på fx afgørelser og klagesager.
- Understøtte og kvalitetssikre sagsbehandling og serviceniveau med udgangspunkt i lovgivning, kvalitetsstandarder og ydelseskataloger.
- Sagsbehandle udvalgte komplekse sager.
- Udarbejde, implementere og følge op på arbejdsgange i det daglige arbejde og i CURA.
- Udvikle og deltage i tværgående opgaver og nye faglige initiativer. Herunder understøtte kollegaer i prøvehandlinger udfra forbedringsmodellen.
- Fungere som nøgleperson i forbindelse med oplæring, drift og konfiguration af CURA, både i den tværgående CURA gruppe og i de 2 teams.
- Holde afdelingen opdateret på ny lovgivning og principafgørelser, i samarbejde med centrets jurist.
- Være kontaktperson til de private leverandører under §83.
- Forstå og anvende data fra CURA i samarbejde med ledelse.
- Du har en sundhedsfaglig baggrund som ergoterapeut, fysioterapeut eller sygeplejerske.
- Du har gennemført visitator uddannelsen eller anden relevant videreuddannelse inden for området.
- Du har solid erfaring med myndighedsarbejde og har viden om områdets problemstillinger samt den nyeste faglige viden og kan anvende denne viden i praksis.
- Du har erfaring med at arbejde med FSIII-metoden.
Lærings- og kommunikative kompetencer:
- Du arbejder systematisk og struktureret og og kan prioritere og bevare overblikket.
- Du har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt.
- Du er god til at samarbejde på tværs af faggrænser og ser det som helt naturligt at tænke i rehabilitering og kan zoome ind og ud på detaljer, helheder og sammenhænge.
- Du er imødekommende og har en positiv og anerkendende tilgang og bidrager til den gode trivsel i afdelingen.
- Du er initiativrig, åben og løsningsorienteret og har lyst til at finde løsninger sammen med andre og er nysgerrig på de blinde vinkler.
- Du er god til at skabe relationer og kan skabe tryghed i kontakten med borgeren såvel som i samarbejdet med hjemmeplejens medarbejdere og ledere.
- Du tager ansvar og ”spotter" udviklingspotentiale, som du omsætter til forbedringsforslag og prøvehandlinger.
- Du kan igangsætte og facilitere læring og refleksion over praksis.
Vi kan tilbyde dig:
- Et spændende og varieret job, hvor du arbejder selvstændigt og udviklingsorienteret. Vi bruger Forbedringsmodellen.
- Flekstid og selvtilrettelæggelse indenfor afdelings åbningstid.
- En organisation, hvor høj faglighed, godt kollegaskab og samarbejde er i fokus.
- En lille enhed, hvor vi løfter i flok og hvor godt humør, god trivsel og hjælpsomhed er kendetegnende.
- En social arbejdsplads med DHL-hold, sommerfest, julefrokost, fredagsbar og andre sociale arrangementer.
Du bliver en del af afdelingen Forebyggelse og Rehabilitering, hvor du refererer til teamlederen for Myndighed. I afdelingen har vi fokus på, at borgerne oplever sig godt modtaget i kontakten med kommunen, hvor vi kommunikerer klart og forståeligt. Vi arbejder med faglig kvalitet, har fokus på at dygtiggøre os i tværfagligt samarbejde samt møder borgerne, hinanden og vores øvrige kollegaer med nysgerrighed. Vi er alle bidragydere til et godt kollegialt fællesskab.
Vi er en del af Center for Voksne og Velfærd, der betjener borgere inden for ældre- og socialområdet. Centrets kerneopgaver er indenfor områderne ældrepleje, genoptræning, plejehjem, handicap, placering på krisecenter/forsorgshjem, socialpsykiatri, hjemløse og misbrug. Dine kollegaer i afdelingen, udover Myndighed, arbejder med genoptræning, forebyggende hjemmebesøg, sundhedsfremme, forebyggelse og frivillighed. Vi er et ambitiøst center, der sætter en god faglig og ordentlig service over for kommunens borgere meget højt. Ishøj Kommunes mission er, at vi er til for borgerne og det kommunale fællesskab. Det er overlæggeren for vores arbejde i centeret og afdelingen.
Vil du vide mere?
Er du interesseret i at vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Line Buur Svensson på 21671439 eller linbs@ishoj.dk. Her kan du også rekvirere stillingsbeskrivelsen.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV senest mandag 15. Januar og afholder samtaler mandag 22. Januar 2024.
Lønindplacering sker efter gældende overenskomst.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959478