BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en erfaren, engageret og eksekverende projektleder, til at være med til at opstarte, gennemføre og evaluere vores kvalitetsudviklingsindsats Faste teams i Hjemmeplejen & Sygeplejen i Ishøj kommune.
Medarbejdere og ledere i Hjemmeplejen & Sygeplejen i Ishøj Kommune arbejder professionelt og leverer hver dag ydelser af høj kvalitet med blik for den enkelte borgers behov og ressourcer. Vi ser dog ind i en fremtid med flere ældre borgere, som udfordrer den måde vi i dag organiserer arbejdet på og ønsker at implementere Faste teams for fortsat at sikre kvaliteten og håndtere den øgede kompleksitet.
Vi har en forventning om at Faste teams kan være med til at forbedre borgertilfredsheden, arbejdsmiljøet og kvaliteten i opgaveudførelsen, bl.a. ved at øge kontinuiteten og skabe bedre rammer for håndtering af kompleksitet og dermed skabe stabilitet for borgere, pårørende og medarbejdere Hjemmepleje & Sygeplejen.
Som projektleder vil du spille en central rolle i etablering og implementering af Faste teams, der skal levere høj kvalitet i pleje, omsorg og behandling til vores borgere. Dit fokus vil være at sikre en smidig drift af kvalitetsudviklingsindsatsen Faste teams i samarbejde med medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere.
Du bliver desuden ansvarlig for at sikre at teammedlemmerne har de rette kompetencer og at de forskellige Faste teams bliver sammensat, så de indeholder de relevante medarbejderprofiler.
Som projektleder vil du i samarbejde med ledelsen have følgende ansvarsområder:
- Projektplanlægning & -styring, fx udarbejdelse af projektplan og sikre fremdrift ved at sikre at alle aktiviteter og milepæle overholdes.
- Du vil være med til at sikre at ressourcer allokeres korrekt.
- Rekruttering og motivation, fx medvirke til at rekruttere medarbejdere til de Faste teams, primært blandt vores dygtige medarbejdere.
- Medansvarlig for at for at bevare motivationen hos medarbejderne i forbindelse med kulturændringen og forandringsprocesserne.
- Kapacitetsplanlægning, fx bidrage til at sikre sammenhæng mellem kapacitet og visiterede borgerrettede ydelser.
- Procesoptimering, fx identificere og analysere områder, hvor der er behov for forbedringer med henblik på at optimere arbejdsgangene i Hjemmeplejen & Sygeplejen og samtidigsikre et smidigt samarbejde mellem teams og øvrige samarbejdspartnere.
- Kommunikation og samarbejde. Du får en vigtig rolle i forhold til at udvikle en kommunikativ og samarbejdende kultur blandt teammedlemmerne og samarbejdspartnere og forventes at kunne løse evt. samarbejdsudfordringer.
- Ansvarlig for at koordinere kommunikation vedrørende Faste teams i projektperioden.
Stillingen kan varetages af mange forskellige fagligheder, men det er vigtigt, at du kan samarbejde bredt, mestrer perspektivskifte og tør tage ansvar for projektets succes. Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer og erfaring:
- Erfaring med projektledelse
- Evne til at arbejde selvstændigt
- Viden om hjemmepleje og sygepleje, herunder viden om kerneopgaver og arbejdets genstandsfelt, lovgivning for området, dokumentations betydning m.v.
- Evne til at drive og implementere forandringer
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner
- God til at motivere og skabe ejerskab
- Fleksibel i opgaveudførelsen, også i forhold til mødetider
- Kan etablere og vedligeholde tillid i relationer til forskellige typer af mennesker og faggrupper
- Har en inddragende, nysgerrig og undersøgende tilgang
- Erfaring fra tidligere arbejde med Faste teams er en fordel, men ikke et krav
- Bibeholde det som allerede fungerer, og formå at finde sammenhænge mellem dette og nye tiltag
Vi tilbyder:
- En spændende og udfordrende stilling, hvor du vil være med til at gøre en forskel i ældreplejen
- En organisation, der værdsætter medarbejderes bidrag og involvering
- Mulighed for at have stor indflydelse på egen arbejdstidstilrettelæggelse
- Kvalitetsudviklingsindsats med politisk opbakning og bevågenhed
- Dygtige, idérige og dedikerede medarbejdere og ledere
- God etableret ledergruppe og stab, som du vil få et tæt samarbejde med
Du vil referere til lederen af Hjemmeplejen & Sygeplejen, men der vil være forskellige andre samarbejdspartnere i Hjemmeplejen & Sygeplejen, myndighed samt central kommunikation og administration på Ishøj Rådhus.
Hjemmeplejen & Sygeplejen er en del af Center for Voksne og Velfærd, som varetager opgaver inden for sundhed, ældre, social, genoptræning og rehabilitering,
Du vil få et tæt samarbejde i hele processen omkring etablering, implementering og evaluering af Faste teams med de 3 teamledere og kvalitets- og udviklingssygeplejersken i Hjemmeplejen & Sygeplejen med omkring 110 ansatte, herunder sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, socialsygeplejerske, farmakonom, planlæggere/administrative, kvalitets- og udviklingssygeplejerske. Vi leverer ydelser til omkring 900 borgere indenfor service- og sundhedsloven. Som en del af Hjemmepleje & Sygeplejen er der kontinensklinik, sygeplejeklinik og akutfunktion. Alle er samlet under én ledelse og på samme matrikel. Dette giver væsentlige fordele i forhold til samarbejde og kommunikationen med hinanden. Der er aldrig langt til en kollega.
Der er tale om en midlertidig ansættelse som projektleder, som løber over 2 år, og det forventes, at du kan tiltræde d. 1. februar 2024 eller evt. før efter aftale. Der kan sidst i ansættelses- og projektperioden, opstå mulighed for at andre udviklingsopgaver lander hos dig.
Deadline for ansøgning er tirsdag d. 5. december 2023. Der vil være samtaler mandag d. 11.december 2023.
Er du interesseret i at høre nærmere, så kan du kontakte Leder af Hjemmepleje & Sygepleje Dina Munk på mail: dmunk@ishoj.dk eller tlf. 61936310.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945241