Driftsleder til Kulturium i Ishøj

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Driftsleder til Kulturium i Ishøj

Brænder du for at udvikle og sikre en stabil og optimeret drift, og for at få ting til at lykkedes i en kompleks og varieret hverdag? Er du en dygtig og vellidt personaleleder, som samtidig har evner og interesse for økonomi, forretningsudvikling og afvikling af kulturevents? Så er du måske vores nye driftsleder på Kulturium.

Vi kan tilbyde en spændende lederstilling indenfor kulturens verden på en unik kulturinstitution bestående af både bibliotek, musikteater, biograf og café. Kulturium er et stort kulturelt samlingssted i Ishøj med mere end 200.000 besøgende årligt. Kulturium er til for Ishøjs borgere, og vi ønsker at bidrage til at løfte centrale udfordringer og udviklingsmål i Ishøj Kommune. Opgaven er at sikre, at Kulturium bliver ved med at være relevant for borgerne og at udvikle kulturtilbuddene, så endnu flere borgere får gavn af dem. I denne stilling kan du gøre en forskel i en kommune, hvor kulturen er højt prioriteret, hvor der er højt til loftet og kort vej fra idé til handling.

Du bliver personaleleder for ca. otte tekniske servicemedarbejdere og ca. fire administrative medarbejdere, derudover er der tilknyttet ca. ti timelønnede. De tekniske servicemedarbejdere varetager den daglige afvikling af blandt andet koncerter, udlejninger, cafédrift og biograf. De administrative medarbejdere løser opgaver indenfor blandt andet økonomi, vagtplaner og drift. Du bliver en del af ledergruppen, som også består af lederen af Kulturium og den biblioteksfaglige leder. Du referer til lederen af Kulturium.

Primære opgaver og ansvarsområder

  • Personaleledelse af teksnisk servicepersonale tilknyttet musikteater og biograf herunder vagtplaner, møder og overordnet ansvar for de timelønnede
  • At sikre en stabil og optimeret drift af musikteater, biograf og café, herunder sikre at husets mange aktiviteter bliver afviklet professionelt
  • Deltage i en passende mængde kulturarrangementer, hvilket vil kræve en balanceret mængde tilstedeværelse i aftener og weekender
  • Udvikle en robust drift og service af kulturarrangementer og café gennem udvikling af både medarbejdere og systemer
  • Ansvar for økonomistyring og løbende dataindsamling med fokus på den tværgående strategiske forretningsudvikling af Kulturium
  • Ansvar for koordinering af drift af Kulturiums arealer, sikkerhed og tværgående IT systemer i tæt samarbejde med centre i Ishøj Kommune
  • Indgå i tværgående udvikling af Kulturium i samarbejde med ledelsesteamet
  • Være stedfortræder for lederen af Kulturium ved ferier og lign.

Faglige kvalifikationer

Vi forventer, at du kan opfylde disse krav

  • Relevant ledelseserfaring herunder flere års erfaring med personaleledelse
  • Erfaring med og interesse for driftsledelse eller lign. opgaver

Derudover ønsker vi os, at du har

  • Indsigt i kulturområdet og/eller erfaringer med en kommunal kontekst
  • En relevant videregående uddannelse og evt. en ledelsesmæssig uddannelse
  • Forretningsforståelse
  • Erfaring med økonomistyring, statistik og drift af IT-systemer


Personlige kompetencer

  • Du er ærlig og transparent i din ledelsestilgang
  • Du har styr på tingene og arbejder systematisk og struktureret
  • Du er inddragende, empatisk og motiverende i tilgangen til dine medarbejdere og omverdenen
  • Du har gode samarbejdsevner og formår at bygge relationer og netværk op med relevante aktører i og udenfor kommunen
  • Du er handlekraftig og har en naturlig autoritet

Ansættelsesproces

Ansættelsesudvalget består af:
Pernille Hjort, leder af Kulturium
Helle Emmerich, overassistent Kulturium bibliotek
Anahi Testa Pedersen, teknisk servicemedarbejder Kulturium musikteater og biograf

Ansøgningsfristen er 14. april 2024. Ansættelsesudvalget mødes den 16/4 og udvælger kandidater til første samtalerunde. Hvis du bliver udvalgt, hører du fra os umiddelbart efter.

Vi gennemfører to samtalerunder. Første runde er den 18/4 og anden samtalerunde er den 25/4. Til anden samtalerunde indgår en uforberedt case opgave.
Efter 2. runde indhentes referencer fra nuværende arbejdsgiver. Vi forventer at træffe beslutning umiddelbart efter 2. runde. Tiltrædelse er den 1. juni 2024.

Lønnen er ca. 600.000 kr. årligt – afhængigt af personlige kvalifikationer – plus pension på 18,78%

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres alle uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Hvis du vil vide mere om at arbejde i Ishøj Kommune, kan du læse mere her.

Hvis du har spørgsmål om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte leder af Kulturium Pernille Hjort på phjort@ishoj.dk eller tlf. 23 36 74 61.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013693

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet