GENOPSLAG: Vi søger en virksomhedskonsulent med flair og stor lyst til det virksomhedsopsøgende arbejde
I Ishøj har vi høj ledighed, og vi har derfor brug for en virksomhedskonsulent, der brænder for at skabe det gode bæredygtige match mellem vores borgere og virksomheder. Du skal derfor både have blik for at se borgernes ressourcer og virksomhedernes behov.
Hvad søger vi?
Vi søger dig der har erfaring med at opsøge og samarbejde med virksomheder om at få ledige borgere i job. Samtidig skal du være engageret i at støtte ledige borgere i deres jobsøgningsproces. Det gælder både ressourcestærke borgere, der har brug for at blive guidet det rette sted hen, og de borgere der har fysiske, psykiske, sproglige eller sociale udfordringer og som kan have svært ved at varetage et job på fuld tid.
- Du brænder for at hjælpe ledige i job
- Du er opsøgende og kan skabe godt samarbejde med virksomheder og vedligeholde kontakten
- Du kan skabe det gode match
- Du er løsningsfokuseret, har blik for ressourcer og kompetencer og kan motivere de ledige til at prøve kræfter med noget nyt
- Du følger op og sikrer at succesfulde praktikker fører til ansættelse i ordinært job
- Du kan formulere dig letforståeligt og præcist skriftligt, og er fortrolig med at benytte it-systemer til at strukturere og kvalificere virksomhedsindsatsen
- Erfaring fra og god indsigt i beskæftigelsesområdet er en fordel
- Du vil indgå, som en naturlig del, af vores interne tilbud og derfor også understøtte vores facilitering af workshops med relevante temaer, som kan understøtte de lediges vej tilbage til beskæftigelse
- Du har kørekort
Lidt om Jobbet og organisationen
Du vil have en sagsstamme af ledige borgere, som du har ansvar for, kommer i job og du vil, som udgangspunkt, arbejde med alle målgrupper, hvorfor du vil få et bredt samarbejde på tværs af hele jobcenteret.
Du bliver en del af et nyetableret lille team af virksomhedskonsulenter, og har derfor mulighed for at sætte dit præg på arbejdsgange og metoder i dialog med teamet og leder af teamet.
Målet i jobbet er altid ordinær beskæftigelse eller lønnede timer. Vi tror på, at alle kan bidrage med noget af værdi, og at der er brug for alle på arbejdsmarkedet. Du skal derfor brænde for kombinationen af opsøgende og vedligeholdende virksomhedskontakt og borgersamtaler, da din fornemmeste opgave er at få nedbragt vores ledighedstal i samarbejde med resten af Jobcenteret.
Vi bruger fagsystemerne Fasit, Vitas, OPUS, Microsoft Office m.v. Kendskab til disse systemer vil være en fordel men ikke et krav.
Du bliver ansat i Center for Beskæftigelse og Erhverv (i daglig tale CBE eller Ishøj Jobcenter), hvor vi er ca. 70 medarbejdere fordelt i 4 afdelinger; Et sekretariat, en ydelsesafdeling, Job og Kompetence (målgrupper + 30 år) samt Ungeindsatsen – Ishøj uddannelse og Job (målgrupper under 30 år samt vores tilbudsafdeling og virksomhedskonsulent team).
Vi tror på at tværfagligt samarbejde er effektfuldt, og prioriterer både et stærkt samarbejde internt i CBE samt eksternt med vores samarbejdspartnere.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer og med start 1. marts 2025 eller snarest derefter. Aflønning sker efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfristen er søndag den 12. januar. Ansøgning sker via Ishøj Kommunes Rekrutteringsplatform, HR-Skyen.
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted torsdag den 16. januar 2025.
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Mette Hensel
Leder af Ungeindsatsen - Ishøj Uddannelse og Job
Tlf: 3123 2869
Louise Esbensen
Teamleder af indsatser
Tlf: 5143 1871
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ishøj Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d2a5f97f-c1f6-48ef-a095-dcda77bc1a95