Bliv leder af økonomistyring og analyse i en dynamisk kommune!

dato

Leder af afdeling for Økonomistyring og Analyse - med indsigt og udsyn!

Vi har opdelt vores centrale Økonomiafdeling i en afdeling for Økonomistyring og Analyse og en afdeling for Revision og Finans.

Derfor søger vi en ny leder. Afdelingen for Økonomistyring og analyse består, ud over af dig som leder, af 12 dygtige medarbejdere, der varetager opgaver indenfor budget, regnskab, ledelsesinformation, udbud og indkøb.

Du kommer til at have et tæt samarbejde med lederen og afdelingen for Revision og Finans, som du deler gang med.

Afdelingen er præget af en uformel omgangstone, hvor vi har fokus på gode samarbejdsrelationer både internt i afdelingen og til resten af organisationen.

Afdelingens primære opgaver er at understøtte kommunens sunde økonomi via overordnet budgetlægning, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse og controller-/konsulentfunktion i forhold til fagcentrene. Hertil kommer nyere tilkomne opgaveområder som ledelsesinformation og udbud og indkøb.

Du vil referere til centerchefen for Borger, Økonomi og IT og indgå i centerets ledergruppe, ligesom du vil arbejde sammen med de øvrige centres chefer og ledere. I det daglige vil fokus være på både personaleledelse, koordinering og opgaveudvikling, der sikrer kvaliteten i opgaveløsningen.

På den korte bane vil dine succeskriterier bl.a. være:

  • At etablere dig som personaleleder for afdelingen og bidrage i ledergruppen
  • At opbygge gode relationer til den øvrige organisation, centralt som decentralt
  • At bidrage ind i budgetprocessen for B2026
  • At bidrage til udvikling af kommunens indkøbs- og udbudsopgaver
  • At øge afdelingens analysekapacitet

På den længere bane forventes fokus på:

  • At gøre afdelingen mere robust til endnu bedre at kunne løse sine kerneopgaver
  • At gøre afdelingen endnu bedre til at understøtte hele organisationen
  • At kunne tage initiativ til løbende at optimere og udvikle afdelingens opgaver
  • At udvikle kommunens styring og dataanvendelse

Den rette profil kan nikke genkendende til:

  • Kompetencer der matcher en samfundsvidenskabelig uddannelse
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Brede faglige kompetencer indenfor økonomi og ledelsesinformation, der har stået sin prøve i praksis
  • Erfaring med at arbejde med data samt anvendelse og udbredelse
  • Har gennemslagskraft og beslutningskraft
  • Evnen til at være vedholdende, men fleksibel
  • Gode samarbejds- og kommunikationsevner – både verbalt og skriftligt

Sagt i én linje: du skal trives i spændet mellem rollen som personaleleder, fagleder, procesleder og strategisk sparringspartner.

Så ledelsestalent er et krav, mens ledelseserfaring er et plus!

For den rette kandidat tilbyder vi en spændende og udfordrende spilleplade tæt på kommunens øverste ledelse og samtidig i samspil med hele organisationen. Du vil få mulighed for at sætte dit personlige præg på dagligdagen, samtidig med at du træner og udvikler dine personlige og faglige kompetencer.

Er du blevet nysgerrig og kan du genkende dig selv i opgave- og kompetenceprofilen, så ser vi gerne en ansøgning fra dig. Inden da, er du velkommen til at kontakte centerchef Morten H. Vestergaard på tlf. 2489 3532/mail morve@ishoj.dk, for dialog om stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst, godt arbejdsmiiljø, kantineordning, kontor med smuk udsigt over Køge Bugt mm.

Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer), som vi ønsker besat snarest muligt.

Vi glæder os til at se din ansøgning (inkl. CV og relevante eksamenspapirer).

Ansøgningsfrist: d. 27. januar kl. 9.00

Vi forventer at holde samtaler d. 28. januar.

Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ishøj Kommunes rådhus er beliggende på toppen af Bilka, 17 min. mod Vestegnen med S-tog fra København H. og 22 min. fra Køge.

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres alle uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Hvis du vil vide mere om at arbejde i Ishøj Kommune, kan du kigge videre her.

Såfremt du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

Morten Højberg Vestergaard

Tlf.: 24893532

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/27aebb56-b80d-463c-8de2-a204be24fba6

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet