Fleksibelt bostøtteteam søger engageret medarbejder til socialpædagogisk støtte

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Det fleksible bostøtteteam er et nyt team, der skal yde socialpædagogisk støtte efter SEL § 85 i borgers eget hjem. Tilbuddet er til borgere, som ønsker at bo i egen selvstændig bolig på trods af svære psykiske lidelser og sociale problemer.

Vores målgruppe er borgere med et meget varierende kognitivt niveau og med diagnoser inden for bl.a. autismespektrumforstyrrelse, aspergers syndrom samt ko morbide lidelser som ADHD, OCD og angst. Det er borgere, som har et behov for en hyppigere kontakt hen over ugen.

Du vil i samarbejde med dit team støtte den enkelte borger i at mestre eget liv og skabe udvikling gennem rehabiliterende/habiliterende indsats, hvor vi motiverer og bidrager til, at borgerne kan styrke, udvikle og bevare deres kompetencer, ressourcer og færdigheder, så de kan leve et så selvstændigt og meningsfyldt liv som muligt. Målet er, at den enkelte borger skal opnå optimal mestring. Vores arbejde foregår altid i tæt samarbejde med borgeren selv og myndighedsafdelingen i kommunen.

Du vil blive en del af et selvstyrende team, hvor det forventes, at man bistår hinanden i forhold til at løse opgaverne. Støtten tilrettelægges altid i samarbejde med myndighedsniveauet og gives altid i samarbejde med den enkelte borger.

Arbejdstiden er skiftende, de planlægges sammen med borgerne og i teamet, de vil ligge i tidsrummet mandag til fredag imellem kl. 07.00 til ca. 22.00 og hver 2-3. weekend.

Vi kan tilbyde:

Vi tilbyder en kultur, som arbejder ud fra, at der ikke altid er én rigtig løsning, men at der kan være flere løsninger i spil. Vi tilbyder en direkte atmosfære, hvor udfordringer, konflikter, uenighed, enighed, fejl og succeser m.m. italesættes. Det betyder, at du skal kunne give udtryk for din uenighed og acceptere, at enighed ikke er et mål i sig selv.

Vi arbejder kontinuerligt for at skabe et godt arbejdsmiljø og en positiv tilgang til samarbejdet med hinanden.

Vi tilbyder medarbejderindflydelse, ambitiøse og videbegærlige kollegaer, tydelig, synlig og nærværende ledelse, faste driftsmøder, individuelle borgergennemgange, borgerkonferencer hvor der tages afsæt i CHIME, ekstern supervision, og altid en mulighed for at sparre uformelt med både kollegaerne og ledelse.

Vores forestilling om dig:

Vi forventer ikke, at du mestrer alt, men at du kan se dig ind i flere af de nedenstående kompetencer og at du har lyst til at lære. Vi skal nok sørge for en god og ordentlig introduktion og onboarding.

Vi vil være optaget af, at du har en solid erfaring fra det psykiatriske og specialområdet og har kendskab til og erfaring med begreberne recovery og psykosocial rehabilitering og kan omsætte begreberne til handling i arbejdet med borgere.

  • At du har en faglig relevant uddannelse som f.eks. sygeplejerske, pædagog eller social- og sundhedsassistent
  • At du kan håndtere følelsesmæssige og pressede situationer
  • At du får energi af arbejdet med mennesker og er i stand til at etablere en udviklingsorienteret og fagprofessionel relation
  • At du i stand til at arbejde selvstændigt og samtidig have blik for helheden i teamet
  • At du har en positiv tilgang til hverdagens udfordringer, ser løsninger fremfor begrænsninger
  • At du byder ind med din faglige viden og er nysgerrig på andres
  • At du er fagligt nysgerrig og kan lide at reflektere over egen praksis og har lyst til at lære nyt og bidrage aktivt til løbende faglig udvikling
  • At du har en anerkendende tilgang og evner at samarbejde med flere forskellige samarbejdspartnere i et tværfagligt perspektiv
  • At du er i stand til at jonglere med logistik og en omskiftelig kalender
  • At du er stærk skriftlig, da en væsentlig del af opgaven er at udarbejde delmål, statusbeskrivelser og pædagogisk dokumentation af indsatsen i vores fagsystem CURA
  • At du kan anvende IT-systemer på brugerniveau
  • At du har en forståelse for at være ansat i en politisk styret organisation og er loyal overfor organisationens rammer og ledelsens beslutninger
  • Har kørekort til almindelig bil

Om os

Vores nye fleksible bostøtteteam vil blive forankret i Det Sociale Udføreområde, der dækker en bred vifte af tilbud til borgere indenfor det social faglige område.

Det sociale udføreområde ligger under Center for Voksne og Velfærd i Ishøj kommune. Det sociale udføreområde består af ca. 35 medarbejdere fordelt på flere forskellige opgavetyper og matrikler - fra Skæve boliger, et herberg, et rusmiddelcenter, et botilbud og til udekørende hjemmevejledere og et socialt værested. Vi samarbejder tæt på tværs af områderne og ser Det Sociale Udføreområde som en fælles arbejdsplads med flere forskellige kerneydelser.

Løn og ansættelsesforhold:

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Løn i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principperne om ny løn.

Ansættelsen vil være betinget af tilfredsstillende straffeattest og referencer.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest d. 17. september 2024 kl. 12.00. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 39, og stillingen er til tiltrædelse d. 1. november 2024.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Christina Beringskjold på tlf. 30782473 eller chef for det sociale udføreområde Vicky Hansen på tlf: 23677241

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ishøj Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv, 2635 Ishøj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101766

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet